Студијски програми: Хемија, Биохемија, Хемија животне средине, Настава хемије
Врста и ниво студија: основне академске студије, интегрисане основне и мастер академске студије
Назив предмета: Психологија Шифра: 042P1
Наставник: др Аурел А. Божин
Статус предмета: обавезни (за студ. прог. Настава хемије);   изборни (за студ. прог. Хемија, Биохемија, Хемија животне средине)
Број ЕСПБ: 4
Услов: Нема услова.

Циљ предмета:

Да се усвајањем одређених знања из развојне,педагошке и социјалне психологије кандидати оспособе за квалитетно вођење средњошколске и основношколске наставе.

Исход предмета:

Кандидати ће располагати основним знањима о карактеристикама адолесцената и проблемима у прилагођавању ових, учењу и стицању знања, групном раду у школској средини и управљању разредом, карактеристикама наставника и дидактичкој комуникацији. Кандидати ће такође стећи основна знања о психолошким аспектима учења помоћу медија, стресу и школском (не)успеху, педагошко-психолошкој дијагностици, саветовању и евалуацији.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Психологија као наука. Методе психолошког истраживања. Основни појмови и проблеми развојне психологије. Животни циклус. Адолесценција и проблеми у прилагођавању адолесцената. Учење и стицање знања. Социјално-психолошки аспекти групног рада у школи и управљање разредом. Психологија наставника. Психолошки аспекти дидактичке комуникације. Учење помоћу медија. Стрес у школи. Школски успех. Педагошко-психолошка дијагностика и саветовање. Евалуација.

Литература:

  • А. Божин: Психологија - одабране теме за будуће наставнике, Географски факултет, Београд (књига ће бити објављена до маја 2013. год)
  • V. Vizek Vidović, M. Rijavec, V. Vlahović-Štetić, D. Miljković: Psihologija obrazovanja, IEP: VERN, Zagreb, 2003.
Број часова активне наставе (недељно): Предавања: 3 Теоријске вежбе: 0 ДОН (лаб. вежбе): 0 Студ. истраж. рад: 0

Методе извођења наставе:

Предавања и семинарски радови.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 10 Усмени испит: 60
Семинарски радови: 30