Универзитет у Београду - Хемијски факултет
Самовредновање високошколске установе
септембар 2018.

Прилог 2.1: Извод из Статута Хемијског факултета - чланови који се односе на обезбеђење и контролу квалитета на Факултету

XIII. ОБЕЗБЕЂЕЊЕ И КОНТРОЛА КВАЛИТЕТА НА ФАКУЛТЕТУ

Обезбеђење квалитета високог образовања

Члан 156.

Факултет обезбеђује квалитет високог образовања, односно квалитет извођења својих студијских програма, у складу са међународно прихваћеним документима из области високог образовања, Законом, актима Универзитета, овим статутом и општим актима Факултета којима се ова област ближе дефинише. У циљу што бољег одређивања смерница у обезбеђењу и контроли квалитета високог образовања и научноистраживачког рада на Факултету, Савет на предлог Наставно-научног већа доноси следећа општа акта на период до 10 година:

  1. циљеви Хемијског факултета;
  2. стратегија развоја Хемијског факултета;
  3. стратегија обезбеђења квалитета на Хемијском факултету.

Обезбеђење и унапређење квалитета на Факултету

Члан 157.

Наставно-научно веће Факултета именује Комисију за обезбеђење и унапређење квалитета као стручни и саветодавни орган Наставно-научног већа Факултета који:

  1. планира и анализира поступке вредновања целокупног система високог образовања и научно-истраживачког рада на Факултету;
  2. израђује предлог Стратегије за обезбеђење квалитета на Факултету;
  3. прати остваривање Стратегије за обезбеђење квалитета на Факултету и предлаже мере и активности за побољшање квалитета.

Комисију за обезбеђење и унапређење квалитета чине: продекан за науку, по један представник са сваке катедре и три представника студената.

Комисија најмање једном годишње извештава Наставно-научно веће факултета о стању на подручју обезбеђења и унапређења квалитета на Факултету.

Праћење и унапређење квалитета наставе на Факултету

Члан 158.

Наставно-научно веће Факултета именује Комисију за праћење и унапређење квалитета наставе као стручни и саветодавни орган Наставно-научног већа Факултета који:

  1. прати и анализира студијски програм и квалитет наставе на Факултету;
  2. анализира ефикасност студирања и врши евалуацију стицања ЕСПБ бодова;
  3. предлаже мере и активности за унапређење квалитета наставе и реформе студијских програма.

Комисију за праћење и унапређење квалитета наставе чине: продекан за наставу, по један представник са сваке катедре и три представника студената (студент продекан и делегирани чланови Студентског парламента).

Комисија најмање једном годишње извештава Наставно-научно веће Факултета о својим активностима на пољу праћења и унапређења квалитета наставног процеса на Факултету. Председник комисије је продекан за наставу.

Чланови комисије именују се на период од три године, изузев представника студената који се бирају на годину дана.

Самовредновање

Члан 159.

Комисија за самовредновање на Факултету спроводи поступак самовредновања и оцењивања квалитета студијских програма, наставе и услова рада.

Самовредновање се спроводи на начин и по поступку прописаним општим актом Факултета.

У поступку самовредновања разматра се и оцена студената.

Факултет доставља Националном акредитационом телу извештај о поступку и резултатима самовредновања, као и друге податке од значаја за оцену квалитета у периоду од три године.


Статут Хемијског факултета   (Прилог 10.3)